Saturday, September 29, 2012

Marine + Tourist Guiding

#Salam .

minggu ini tersangatlah exhausted tahap apa entah. lately aku tidur cukup 8 jam . pukul 9 atau 10 malam sudah melelapkan mata. penat woo~ Minggu ni banyak benda nak kena settle after balik dari Pulau Sibu, Tropical Village & Zenxin Farm. dan jugaMini Project !

so, as usual , let the picture told the whole story for these past few days :)

masing-masing excited khemah sudah siap di pasang :)

takyah cite weh lembu kat sana.
bersepah :D
aktiviti berjaga malam dengan khemah-mate sgt fun
menghalau lembu.

full credit goes to Zara sebab sama-sama dengan aku tidak lelapkan mata
untuk jaga malam :D


first of all , of cause pemakaian life jacket !
*kontra sehh colour :D
dan saya membantu AJK Makanan bagi makanan :)

full credit to : Zara Chirply, Yien Jamaludin, Abg Fattah dan Abg Acap ^^


first day , Water Confident .
heheh,
senang je kalau berenang ada life jacket cer kalau takde :D
budak lelaki kelas aku :)


2nd Day. Kayaking !
my partner, Zara Zainal .
Kembar saya , katanya :)

oh yeah ! race start !
takdelah race sangat tapi
semangat kitaorg taknak jadi yang last tau.hehe.
the best first experience :)
kau tengok apa aku buat tu. haha, padahal baru nak start.
ye ye je cara pegang paddle tu .
kahkah :D

sempat pose wokeyyy.
untung duduk hujung sekali time tengah rafting ni.
Rafting ni maknanye kumpul dgn pengkayak yang lain.
pengkayak ? bahasa baruu :D
entah bila gambar ni di snap.
nampak tak betapa tekun nya aku dan Zara berkayak :D
#kembar mood


woot !
pose ni paling best !
atas kayak tuuu~
terumbang-ambing masing-masing :D



2nd Day. snorkeling !
tu dia bot dia . kitaorang kena terjun dari situ tau :)

gini rupanye cara kami terjun .
best woi main terjun terjun ni . hehe :D

memula dia kata snorkel dgn LDK masingmasing.
aku dgn Zara dah kecewa.
Alih-alih kitaorag jumpa balik together
dan snorkel bersama.
it was fun with her !
*Zara, zara. lawakan Nemo tuu plus coral bentuk HEART tu kan,kan ? ^^

time ni cubaan kali ke berapa entah si Zara.
taknak masuk masuk kepala dia dalam air.haha.
last, last terpaksa aku tekan kepala Zara.
*gambar yang jadi adalah di atas :)


classmate aku. DUP3B
sesat sorg Abang Afie baju kuning tu :D
gua pakai tudung syria tu yang
 takboleh bla :D


Day three. Boating and Fishing !
bot sangkut ni sangat cool ~
Zara bawak boat paling BEST @.@
inilah speed boat.
oh yeah ! dia bagi peluang aku bawa sehh.
lagi cool bawak speed boat :D
---> gambar Fishing ada kat Miss Jane. bila Miss nak upload ? :/


LDK session :)

LDK 1 . group aku .
soft and smooth aktiviti kitaorang bertemakan
" Comunication Skill "
jahanam. semua hampeh. takde sape yang menang :D

fyi, group LDK 1 paling banyak KALAH. choyy~
tak boleh bla T_T
berapa kali kena rendam dalam laut ni.
denda nye itu je :P


LDK 2. yang penting group gua kalah T_T




LDK 4 .
juga KALAH. harap maklum. 


dalam hati muka pasrah je asyik KALAH -.-"


LDK 5 . temanya, "Teamwork"
and fyi,
this is the only LDK yang kitaorg menang dan dapat
FIRST PLACE.
nampak tak betapa teamwork nya kitaorg.
sebab dah tak sanggup nak kalah dah.
malu wehh kalau KALAH lagi :D
nampak tak teamworknya ?
eleh, takdelah looser sgt group aku.
diingati apa . femes sikit . haha. 



persembahan pertama.
kitaorg ubah lirik lagu Hoorey-Hoorey
menjadi lirik ikut style kitaorg.
* shhh... krikk.krikkk..krikkk


No. 3 beb !
unexpected :)
LDK 1 , saranghae. haha.


gabungan DUP3B dan kelas BUP4.
it was fun dapat gather dgn diorg !

PICTURE OF THE DAY !
best trip weh kali ni. sangat-sangat.
terkilan sedikit sebab Fauziah takdapat join :/
kalau tak lengkaplah
20 orang ahli DUP3B :)
*okay kegelapan kulit sangat ketara. hahah.

Tropical Village & Zenxin Organic Farm , Johor.
pemberi markah.
Miss Anim.
ohoi~ kena buat betul-betul wehh.
assesment !

tu dia, gua jadi tourguide :D
kena story kat tourist pasal Hollywood
and make the tourist tak bosan .
hah~ nampk tak gaya aku jadi tour guide. takpayah pakai text beb.
kita pakai taram je cakap kat tourist tu mengikut ilmu yang kita ada
supaya look confident depan tourist. muahaha :D
*aku pegang bendera okay. bukan text harap maklum :)



touristnya budak kelas aku jugak . harhar :)
i'm arrived dah kat Jeju Island sehh.
Lany, nanti kita pergi sama-sama ehh ? hehe.


ada orang nak I LOVE YOU saya tak ? :/

#BFF , family , besties :)

Zenxin Organic Park.
main-main dengan arnab !

takut nak pegang, amek gambar sbelah org yg pegang pun boleh. LOL.
credit to : Abg Zai , BUP4 .

thanks to Paien .
dia berjaya yakinkan aku untuk bagi arnab tu makan.
satu achievement buat aku. hahah, yeay !

dapat kangkung freee :)

uppss. kulit hitam tak luntur lagi -,-"

tang mana kembar kami tu ?
cer habaq mai sikit :)

AFIFA NAJWA | ZARA ZAINAL



p/s : 

in addition, inilah saya.
Setiausaha Mini Projek Soft Skill DUP3B
merangkap runner bantuan bersama Pengarah Projek
 bagi program Running Race.
*post pasal event akan di story later :)



No comments:

Post a Comment