Monday, May 13, 2013

Tamat sudah Latihan Industri

#Salam



It's been a while berakhirnya praktikal aku di MOT. Terasa sedih pun ada jugak once aku dah tamat praktikal ni . Really it gave me a lot of pengalaman . Presentation aku pun berjalan lancar.

Hancur English aku sudah semestinya tapi aku dengan proudly said time tu, "My name is Nur Afifa Najwa. Today i would like to present about my internship at Ministry of Tourism Selangor State Office" :)

Maka bermula lah aku berhujah berpandukan slide yang aku buat. Sebenarnya ada a few nota aku tulis tapi hahah satu apa aku tak pandang pun.

Memang aku cakap based apa yang kepala otak aku tengah fikir. Lantak berterabur grammar aku yang penting show the confident depan lecturer tu haa . hehehe :D





Most of all i will miss this, 



my meja . lebih kurang sebulan lebih aku duduk sini. 



selfcam bila tangan dah penat menulis . 
hahah, siapa je suka buat Failing cakap dengan aku .
                                   


duduk kat kaunter depan dalam hujung bulan Januari gitu . 
rindu nak berebut jawab telefon dengan Raden. sobs sobs :')


ditemani rakan rakan intern .
 jumpa pulak dengan geng yang sekepala . ngam!

(Didie, me, Aleen, Ili, Raden)



after Didie, Ili, Aleen keluar, haa tu dia another new intern. 
one thing, bertambah-tambah lah senarai kawan aku.
jyeahhhh ^^

(Liya, Joanne, Raden, Aril, me)


lepak kat kaunter tempat Kak Shida bila customer takde. 
bila bergossip semua cerita keluar xD




kakak kakak staff yang takdelah tahap membuli sangat.
 kerja dibagi mengikut kemampuan intern tu sendiri.
well, government kan. heheh .



haa , ni gambar snap sendiri kat dalam toilet bilik hotel. "The Royale Bintang Damansara"
aku akan rindu nak ikut En. Tahir buat star rating hotel. makanan kat hotel sedap sedap wooooo
yeahh you know makanan kat hotel macam mana kan.
setakat ni dah lebih kurang 8 hotel budget, 2 hotel besar, 4 spa yang aku dah pergi.
and it will remain as 'setakat ini' .


1st Event. VMY2014 . glad i'm part of it.


 2nd Event. Homestay.
suasana homestay is no kidding yawww. me love it !
 nyaman dan damai~


So, akan ku sematkan kenangan praktikal kat Motour Selangor ni. always! by the way, aku belum habis diploma lagi ye. Haa ada lagi dua sem nak kena hadap. hahahah . daftar sem 5, this upcoming June 24th . Sekarang ni aku kira tengah cuti sem 4 tau. ini motif politeknik suruh present time cuti sem supaya nnt dia tak kacau waktu sem 5. woot! 

Indeed, aku takkan pernah menyesal pilih bidang Tourism ni :)

p/s: *dah lupa nak tulis apa* -.-





2 comments:

  1. nie kt seksyen 7 shah alam tu ke ? sronoknya . sye pn tourism politeknik jgak . Bleh share tak LI kt stu mcm mne .

    ReplyDelete